Monday, May 3, 2010

Maklumat Kerja Yang Dipohon

B) MAKLUMAT BERKAITAN KERJA YANG DIPOHON

Mengapa memilih sebagai JuruTeknologi Makmal Perubatan?

Saya memang berminat untuk bekerja di Makmal dan membuat ujian-ujian makmal.
(Kau sambung sendirilah jawapan yang lain)

Jika anda dikehendaki bekerja di luar Johor, adakah anda sanggup?

Jika itu yang diarahkan, saya akan cuba untuk bekerja diluar Johor. (Jawap sahaja ok,
soalan ini hanya untuk pastikan kita benar2 nak jawatan ini atau sebaliknya)


Apa lagi tugas2 Juruteknologi Makmal yang anda tahu?

- Menjalankan ujian-ujian ke atas contoh (spesimen) pesakit.
- Menjalankan kajian ke atas contoh (spesimen) darah, najis dan air kencing pesakit.
- Membantu doktor dalam memastikan apakah jenis penyakit atau jangkitan yang telah
dihidapi oleh seseorang pesakit.
- Membantu doktor dalam merawat pesakit.


Dimanakah tempat bertugas jika anda dilantik sebagai JuruTeknologi Makmal
Perubatan?

Jabatan-jabatan patologi dan makmal-makmal klinikal.

----------------------

Jika ditanya, mengapa pilih banyak sangat?

Jawap je, saya memang suka bekerja dengan kerajaan dan saya sangat2 suka jika dipilih sebagai JuruTeknologi Makmal Perubatan. Tetapi jika ditolak, saya mohon dapat jawatan yang lain pun kira okey. Itu sebab saya pilih 2-3 jawatan. Sebab berharap sangat dapat.



No comments:

Post a Comment